Založ si blog

Stačí, aby sme boli ľuďmi

   Poznáte ten pocit, keď jednoducho idete a neviete sa zbaviť dojmu, že niekto na vás pozerá, niekto vás sleduje. Po chvíli som pochopil, že je to tak a dotyčný ma sledoval spomedzi regálov, pozeral na mňa asi zo vzdialenosti desiatich metrov. Po chvíľke sa nám stretli oči. Vedel som, že ho nepoznám, preto som sa ďalej venoval nákupu a išiel som svojou cestou. Po chvíli som opäť zbadal, že aj on popri svojom nákupe neustále pozerá na mňa.

  V jednej chvíli sme prišli k sebe celkom blízko. „Dobrý deň,“ pozdravil som sa mu, „ako sa vám darí?“

  Keďže som nepoznal toho človeka, myslel som si, či niečo nepotrebuje alebo či sa mu nezdám nejaký známy.

  „Poznám vás z televízie a z novín, ale teraz vás vidím naživo. Chcel som vás stretnúť. Čo to tam robíte na tom meste?“ odpovedal výčitkou.

  Dali sme sa do rozhovoru. Mal svoje jasné a presné predstavy, ako treba riadiť mesto. Samozrejme každý má tie svoje, tak som sa pokúšal mu vysvetliť, čo všetko je potrebné urobiť, aby sme boli v meste šťastní a spokojní.

  On pokojne na mňa pozeral, pokyvoval hlavou, a keď som skončil, pousmial sa a povedal:

  „Stačí len jedno, aby sme boli ľuďmi.

  Na toto stretnutie som si spomenul, keď som sedel s bývalým starostom, ktorý v svojom mestečku na východe Slovenska starostoval 20 rokov a teraz je už len štátny zamestnanec. Má možnosť sledovať mestský parlament v krajskom meste a zhodnotil to takto:

  „Dnes je mesto už len korisť…“

  Žijem v najchudobnejšom kraji na východe Slovenska ktorý sa vyľudňuje a pri tom máme všetko aby nikto neodchádzal: máme šikovných ľudí, máme dostatok práce aj pre tých, ktorí odišli, úžasnú prírodu, pamiatky a predsa…

  A stačí tak málo, aby sme boli len ľuďmi, nedali sa manipulovať straníckymi štruktúrami odniekiaľ z Bratislavy, ktorí ani netušia ako sa žije v Snine, lebo netušia, kde tá Snina je. Stačí, keď zopár „vyvoleným“ dajú z podielu a robia náš kraj chudobnejší a chudobnejší. Aby si to udržať, je dobré tých čo im slúžia a aj volia postrašia a máme výsledok –  ostatní to vzdávajú, tu nedokážu žiť a odchádzajú.

    Média (ktoré niekomu patria) nás tlačia, aby sme neustále vyberali momentálne menšie zlo, pretože musíme, LEBO…

   Tlačia v prospech niekoho, kto ani nevie ako riešiť to čo sa deje, neponúka nejaký zmysluplný program, ktorý je plný populistických hesiel…

   A vlastne ani nemusí – pretože za sebou má „staré štruktúry“ a tie mu ani niečo nedovolia riešiť. Už dávno je všetko nastavené. Nikto nerieši AKO zachrániť kraj, len ako odsunúť protivníka, LEBO…

   Ako nezávislý mám skúsenosti z komunálnej politiky, je jedno aký čestný chce byť miestny stranícky politik na začiatku – mašinéria ho zmelie a vypľuje. Moja skúsenosť hovorí za všetko.

  A stačí tak málo, aby sme boli ľuďmi.

Tag:

Voľby do VUC by mali byť aspoň raz ročne.

27.10.2017

Parlamentné voľby by mali byť aspoň každé dva roky a do VÚC každý rok. Tie vuckárske každoročné by mali byť vždy pred letom – z jari. Všetci vieme, že najviac kilometrov diaľnic sa otvára v čase pred parlamentnými voľbami, takže dvojročný interval je optimálny. Keďže jazdím po celom kraji, vidím, že voľby do VÚC majú blahodarný vplyv na naše vozovky, [...]

Japonská presnosť v slovenskom podaní

26.10.2017

Zodrali sa mi pneumatiky. Vybral som sa do najbližšieho pneuservisu, o ktorom som vedel, že pracujú rýchlo, kvalitne a za rozumné ceny. Keďže som sa v ten deň ponáhľal, chcel som prísť ráno prvý. Starý zvyk z „tej“ doby. Neviem prečo som si pamätal, že majú otvorené od pol ôsmej, tak som sa vybral z domu tak , aby som prišiel ešte chvíľu pred otvorením. Keď [...]

Pravda o tvojej chudobe

25.10.2017

Prišiel za mnou človek a bedákal: „Dostanem dôchodok len 350 eur mesačne a žijem v jednej domácnosti s dcérou, ktorá dostane výplatu v čistom 400 eur na mesiac. Ako sa dá z toho vyžiť?“ Pozrel som sa naňho a spýtal som sa: „Pane, je mám manželku a šesť detí. Je nás osem ľudí, štyrikrát viac, než vy s dcérou. Myslíte si, že mám taký [...]

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00, aktualizované: 08:13

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

pavolgasper

Aj na východnom Slovensku si zaslúžime lepší život

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 42495x
Priemerná čítanosť článkov: 2833x

Autor blogu