Založ si blog

Japonská presnosť v slovenskom podaní

Zodrali sa mi pneumatiky. Vybral som sa do najbližšieho pneuservisu, o ktorom som vedel, že pracujú rýchlo, kvalitne a  za rozumné ceny. Keďže som sa v ten deň ponáhľal, chcel som prísť ráno prvý. Starý zvyk z „tej“ doby. Neviem prečo som si pamätal, že majú otvorené od pol ôsmej, tak som sa vybral z domu tak , aby som prišiel ešte chvíľu pred otvorením. Keď som prišiel, bolo zavreté a na dverách bol čas otvárania 8.00. Nevadí, musím počkať, aspoň budem prvý.

Po čase som pozrel na hodinky, bolo 8.05. Nevadí, asi trošku meškajú alebo sa prezliekajú. Starý zvyk „z tej doby“.

8.12 prišli prví pracovníci do pneuservisu. Nepovedali ani dobrý deň, ani čakáte na nás? Jednoducho vošli dnu, zabuchli za sebou dvere a zamkli ich. Ako som sa tak prechádzal popred pneuservis, všimol som si vysoko nad svojou hlavou nový, veľký nápis:

Opravy japonských vozidiel.

Japonská technika samozrejme budí u mnohých z nás rešpekt a Japonsko ako také so svojou presnosťou a precíznosťou. Podľa toho som videl, že asi niečo nie je v poriadku s tou japonskou presnosťou v slovenskom podaní. Nevadí, čakal som ďalej. Raz sa predsa len prezlečú a otvoria.

8.20 prišiel do práce ďalší pracovník.

Ten sa už pozdravil a spýtal: „ Čakáte na nás?“

„Áno,“ odpovedal som.

„ Čo vám treba?“ pýta sa.

„Vymeniť pneumatiky,“ hovorím.

„Chcete aj kúpiť alebo máte svoje?“

„Mám svoje.“

„Počkajte chvíľočku.“

Vošiel dnu. Aspoň ma už zaregistrovali, pomyslel som si. Po ďalších minútach čakania sa otvorili vráta a mohol som vojsť dnu, aby som sa dočkal výmeny pneumatík s japonskou presnosťou.

Voľby do VUC by mali byť aspoň raz ročne.

27.10.2017

Parlamentné voľby by mali byť aspoň každé dva roky a do VÚC každý rok. Tie vuckárske každoročné by mali byť vždy pred letom – z jari. Všetci vieme, že najviac kilometrov diaľnic sa otvára v čase pred parlamentnými voľbami, takže dvojročný interval je optimálny. Keďže jazdím po celom kraji, vidím, že voľby do VÚC majú blahodarný vplyv na naše vozovky, [...]

Pravda o tvojej chudobe

25.10.2017

Prišiel za mnou človek a bedákal: „Dostanem dôchodok len 350 eur mesačne a žijem v jednej domácnosti s dcérou, ktorá dostane výplatu v čistom 400 eur na mesiac. Ako sa dá z toho vyžiť?“ Pozrel som sa naňho a spýtal som sa: „Pane, je mám manželku a šesť detí. Je nás osem ľudí, štyrikrát viac, než vy s dcérou. Myslíte si, že mám taký [...]

Bude sa dať aj na Slovensku niekedy voliť demokraticky?

24.10.2017

Možno ste si všimli, v Rakúsku sa čakalo, kým sa spočítajú všetky korešpondenčné hlasy. To isté sa dialo pred tým vo Francúzsku a Nemecku. Prečo sa nedá takto voliť na Slovensku? U nás sa nedá v najbližších voľbách dokonca voliť v jednom meste v rôznych okrskoch, hoci kandidáti za okres sú stále tí istí. A dlhodobá otázka, prečo sa nedá voliť zo zahraničia? [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

pavolgasper

Aj na východnom Slovensku si zaslúžime lepší život

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 42339x
Priemerná čítanosť článkov: 2823x

Autor blogu