Založ si blog

Babky – cestovateľky

 Stačí postáť na stanici v Poprade a sledovať vlaky na Prahu a Bratislavu. Hlavne v lete sa dá všimnúť jeden jav. Pomedzi turistov sa motkajú staršie pani s kuframi.       

 Priateľ taxikár ich odváža domov a vždy začína otázkou:

Idete si domov oddýchnuť?“ a väčšinou trafí a pokračuje: „Tak ako vnúčatá?“

   Tieto otázky dáva s takou istotou, pretože sa to opakuje denne a už poriadne dlhú dobu.

   Naše babky sa stali nútene cestovateľkami. Po revolúcii jazdili dobrovoľne do Lúrd a Ríma s celým roľníckym družstvom, teraz samé za svojimi vnúčatami po celej Európe – Blava, Praha, Sheffield, Viedeň, Dublin,… , ale aj zámorie: Dallas, Otawa…

   Oni najlepšie vedia, keď počujú v médiách ako je úspešná vláda, lebo nezamestnanosť klesá… Oni vedia, že klesá práve vďaka emigrácii mládeže a odchodu celých rodín. Väčšinou nenávratne. Ak by tu bol raj, ako to tvrdia, keď úroveň všetkého neuveriteľné rastie – nikto by predsa neodchádzal…

   Priateľ taxikár zažil rekord keď viezol pani, ktorá vychovala 8 deti. Na Spiši s ňou žije jeden syn. Všetci ostatní sú preč a ona celé leto lietala po celej Európe, kde ju bola potreba…

„Nie, žeby odišli za prácou, oni sa už nevrátia,“ lamentovala.

   A vlastne aj ten priateľ taxikár je tu dočasne. Vrátil sa po rokoch na rodnú hrudu, ale rodina zostala von, nechcú sa vrátiť, tak momentálne hľadá riešenia ako odísť… a že je ich medzi kolegami s podobným príbehom viac…

   Idú ďalšie voľby. Väčšina z nás ich ignoruje. Myslíme si, že sa to už aj tak nedá zmeniť. Ale, my tento dnešný stav takto len podporíme, pretože pri malej účasti vyhrajú zase stranícke štruktúry, už všetci vieme, že je jedno akej farby… Ja som sa už dávno rozhodol. S mojimi skúsenosťami so stranami, som nestraník a takých aj volím.

 

Voľby do VUC by mali byť aspoň raz ročne.

27.10.2017

Parlamentné voľby by mali byť aspoň každé dva roky a do VÚC každý rok. Tie vuckárske každoročné by mali byť vždy pred letom – z jari. Všetci vieme, že najviac kilometrov diaľnic sa otvára v čase pred parlamentnými voľbami, takže dvojročný interval je optimálny. Keďže jazdím po celom kraji, vidím, že voľby do VÚC majú blahodarný vplyv na naše vozovky, [...]

Japonská presnosť v slovenskom podaní

26.10.2017

Zodrali sa mi pneumatiky. Vybral som sa do najbližšieho pneuservisu, o ktorom som vedel, že pracujú rýchlo, kvalitne a za rozumné ceny. Keďže som sa v ten deň ponáhľal, chcel som prísť ráno prvý. Starý zvyk z „tej“ doby. Neviem prečo som si pamätal, že majú otvorené od pol ôsmej, tak som sa vybral z domu tak , aby som prišiel ešte chvíľu pred otvorením. Keď [...]

Pravda o tvojej chudobe

25.10.2017

Prišiel za mnou človek a bedákal: „Dostanem dôchodok len 350 eur mesačne a žijem v jednej domácnosti s dcérou, ktorá dostane výplatu v čistom 400 eur na mesiac. Ako sa dá z toho vyžiť?“ Pozrel som sa naňho a spýtal som sa: „Pane, je mám manželku a šesť detí. Je nás osem ľudí, štyrikrát viac, než vy s dcérou. Myslíte si, že mám taký [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

pavolgasper

Aj na východnom Slovensku si zaslúžime lepší život

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 42340x
Priemerná čítanosť článkov: 2823x

Autor blogu