Založ si blog

Sme opice, ktoré naleteli na kokos?

   Jazdíme po východnom Slovensku a všade vidím to isté – strach. Začalo to strachom sa stretnúť, strach dať podpis za kandidáta vo voľbách – pretože predsa tie podpisy na kandidátku niekto kontroluje. Strach niečo povedať, strach prísť o aj tak nezaplatenú prácu.

   Pani vedie klub dôchodcov. Niekto jej dal odporúčanie na mňa a ja som sa s ňou s radosťou v jej meste stretol. Bola nadšená a chcela spolupracovať. Dohodli sme sa a ja som po čase príprav zavolal.

No veľa sa zmenilo,“ počul som v telefóne… „videli nás spolu, dostalo sa to primátorovi a my organizujeme športový deň, tak nám vysvetlili, že nič od mesta nedostaneme…ak“

   Upokojil som milú pani, denne sa s týmto stretávame, s „ich demokraciou“. Ale na prvom stretnutí spomínala ďalších, s kým by sa dalo stretnúť, čo okamžite zamietla.
„Už neviem komu veriť….“

   Uzavretý kruh.

   Kluby penzistov, hasiči, športovci sa držia tých 50 € – 150€, ktoré dostanú raz za rok na podporu svojho klubu, guláša. Štátny úradníci sa boja, že ak sa zmení vrchnosť tak prídu o prácu, lebo sú si vedomí, že sú nad počet a na úradoch je prezamestnanosť.

   Rómovia sú ešte lacnejší.

  A čo to má s opicou z nadpisu?

  Opice chytajú tak, že na mieste kde sa schádzajú, zakopú kokosy s malým otvorom, tak aby do vnútra vkĺzla ruka opice. Následne do orecha vložia niečo na čom si opice najradšej pochutnávajú, môže to byť ryža, alebo bobule.
Len čo sú kokosy pripravené a ľudia odídu, opice sa zo zvedavosti začnú zbiehať. Okamžite vyňuchajú skryté dobrôtky v zakopaných kokosoch. Strkajú ruky do malých otvorov a naberú si do hrstí, koľko len môžu.

   Veľkosť otvoru v orechu je však zákerne premyslená. Prázdna ruka ním prejde, ale plná nie, a opice ťahajú a ťahajú…

   Namáhajú sa zo všetkých síl, ale ani na chvíľu im nenapadne otvoriť ruku a vypustiť to, čo držia v hrsti. Na to čakajú skrytí lovci. Vrhnú sa na opice a ľahko ich pochytajú.

Robíme to isté. Dáme sa kúpiť rožkom…pardon, tu skôr kokosom.

  Často strávime celý život so zovretou päsťou, kde držíme niečo, čo nám niekto podhodil a nemôžeme uvoľniť takú lákavú úroveň pohodlia, ktorú máme. Zostáva nám len určiť kto je lovec – štát? Lídri parlamentných strán?

   Volíme neustále dookola majiteľov kokosa a bojíme sa pustiť toho odpadu, čo nám tam vložia. Nedokážeme sa ho pustiť, napriek tomu, že už nás všetci opustili, priatelia, susedia, dokonca naše deti sú dávno preč , v krajinách kde toto nie je. Už sa sem možno nikdy nevrátia…. a my stále držíme ruku v kokose.

   Aj preto som sa rozhodol byť nestraník a voliť budem výhradne nestraníkov – ľudí ktorých poznám, že svoju morálku nepredajú za pohodlný život majiteľov kokosu….

Voľby do VUC by mali byť aspoň raz ročne.

27.10.2017

Parlamentné voľby by mali byť aspoň každé dva roky a do VÚC každý rok. Tie vuckárske každoročné by mali byť vždy pred letom – z jari. Všetci vieme, že najviac kilometrov diaľnic sa otvára v čase pred parlamentnými voľbami, takže dvojročný interval je optimálny. Keďže jazdím po celom kraji, vidím, že voľby do VÚC majú blahodarný vplyv na naše vozovky, [...]

Japonská presnosť v slovenskom podaní

26.10.2017

Zodrali sa mi pneumatiky. Vybral som sa do najbližšieho pneuservisu, o ktorom som vedel, že pracujú rýchlo, kvalitne a za rozumné ceny. Keďže som sa v ten deň ponáhľal, chcel som prísť ráno prvý. Starý zvyk z „tej“ doby. Neviem prečo som si pamätal, že majú otvorené od pol ôsmej, tak som sa vybral z domu tak , aby som prišiel ešte chvíľu pred otvorením. Keď [...]

Pravda o tvojej chudobe

25.10.2017

Prišiel za mnou človek a bedákal: „Dostanem dôchodok len 350 eur mesačne a žijem v jednej domácnosti s dcérou, ktorá dostane výplatu v čistom 400 eur na mesiac. Ako sa dá z toho vyžiť?“ Pozrel som sa naňho a spýtal som sa: „Pane, je mám manželku a šesť detí. Je nás osem ľudí, štyrikrát viac, než vy s dcérou. Myslíte si, že mám taký [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

pavolgasper

Aj na východnom Slovensku si zaslúžime lepší život

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 42342x
Priemerná čítanosť článkov: 2823x

Autor blogu