Založ si blog

Rodičia a šesť detí na dovolenke

Je rozdiel cestovať s plecniakom niekam pod širák, ako cestovať s deťmi na rodinnú dovolenku. Kto deti máme, vieme o čom hovoríme. A keď máte detí šesť?

365636_article_photo_gcknlti0_900x

Takže vybrali sme sa ako každý rok s celou rodinou (šiestimi deťmi) za zážitkami – tentoraz do Chorvátska a nakoniec sme boli zážitkom my sami. Ako sme to už roky mali natrénované, každý z teamu si nachystal veci na kôpku podľa tabuľkového zoznamu, ktorý z dovolenky na dovolenku aktualizujeme. Skontrolovali sme kôpky šiestich detí, každého sme zbalili do osobitnej tašky, naložili všetko do mikrobusu, pridali plutvy, nafukovačky, karimatky, okuliare, …Kufor na aute sme zabuchli tak, že kopu v kufri pridržiavali deti zo zadného sedadla.

Prefrčali sme Slovensko aj Maďarsko a v pomaly sa posúvajúcom rade vozidiel na chorvátskych hraniciach sme s napätím čakali, čo bude. Tesne pred nami totiž colník odstavil podobný mikrobus bokom a posádka musela vyložiť všetky veci. Len sme sa modlili, aby nás „nepreclili“ tak, ako tých pred nami.

Nakoniec sme prišli na rad. Colník otvoril kufor na zem sa vysypali všetky tie plutvy, nafukovačky, karimatky, okuliare, … a my sme stŕpli. Vyzeralo to ako obchod s plážovými potrebami. Prísne sa ma pýtal, čo to má znamenať a kým som stačil odpovedať zbierajúc vytrvalo sa rozsypávajúce veci z kufra, kontroloval osem pasov:

Gašper, Gašperová, Gašperová, Gašper… čím dlhšie čítal, tým väčšie oči vyvaľoval. Raz na pasy, raz na mňa. Potom sa ma opýtal:

To sve tvoje?“

Prikývol som. Oveľa priateľskejšie povedal:

Hm, tak ty si dobrý chlap!“

Odpovedal som, že nie ja a ukázal som na manželku:

To je dobrá žena!“

Colník mi podal pasy, zabuchol kufor a za pár minút sme boli preč z hraníc.

Užívali sme si dovolenku. Každé ráno sme prišli úzkym chodníkom na pláž. Nenápadne, kľudne, slušne, aby sme nikoho neobťažovali. Prvý ja, so mnou manželka za nami šesť detí v rade s potrebami na hlavách a pod pazuchou. Rozložili sme sa a radovali zo slnka a mora. Pred obedom sme obráteným postupom odišli a po sieste sa procedúra opakovala.

Zrazu najmladší syn vykríkol z vody:

Oci, oci, je tu ježko! A je ich tu jak nasr(píp).“

Vybehol som k nemu, aby som ho ukľudnil, ale hlavne umlčal a poučil o slušnom vyjadrovaní sa. Veď v Chorvátsku naše „základné“ slová rozumejú. Útechou mi bolo, že domácich tam bolo málo – boli sme na pláži pred hotelom s prevažne nemeckou klientelou. Vyvalím sa na pláž spokojný, že trapas je vyžehlený, keď tu ku mne zamieri elegantný pán a zahovoril slovenčinou poznačenou niekoľkými desaťročiami strávenými v Nemecku.

Čo som komu urobil???“ pomyslel som si v prvý moment.

Dobry den. Vy ste zo Slovenska? Sledujem Vás už niekolko dny. Všeci z hotela si o vás rozprávajú.“

Bol nám potom príjemnou spoločnosťou do konca dovolenky.

Pred odchodom nám ujo Badurina, u ktorého sme bývali, dal na rozlúčku list. Prečítali sme si ho až cestou domov:

…Ľudia si rozprávali, čo je to za rodina, ktorá sa každý večer vyberie so šiestimi deťmi von a slušne sa prejdú po dedine. A ja som im hrdo povedal. Tí bývajú u nás…“

 

Mechúrik, košťúrik, úbohá sirota, vybral sa …,“ hojdalo sa auto v rytme spevu pri návrate z cesty, na ktorej zážitok mali tí, čo sa s nami stretli.

Voľby do VUC by mali byť aspoň raz ročne.

27.10.2017

Parlamentné voľby by mali byť aspoň každé dva roky a do VÚC každý rok. Tie vuckárske každoročné by mali byť vždy pred letom – z jari. Všetci vieme, že najviac kilometrov diaľnic sa otvára v čase pred parlamentnými voľbami, takže dvojročný interval je optimálny. Keďže jazdím po celom kraji, vidím, že voľby do VÚC majú blahodarný vplyv na naše vozovky, [...]

Japonská presnosť v slovenskom podaní

26.10.2017

Zodrali sa mi pneumatiky. Vybral som sa do najbližšieho pneuservisu, o ktorom som vedel, že pracujú rýchlo, kvalitne a za rozumné ceny. Keďže som sa v ten deň ponáhľal, chcel som prísť ráno prvý. Starý zvyk z „tej“ doby. Neviem prečo som si pamätal, že majú otvorené od pol ôsmej, tak som sa vybral z domu tak , aby som prišiel ešte chvíľu pred otvorením. Keď [...]

Pravda o tvojej chudobe

25.10.2017

Prišiel za mnou človek a bedákal: „Dostanem dôchodok len 350 eur mesačne a žijem v jednej domácnosti s dcérou, ktorá dostane výplatu v čistom 400 eur na mesiac. Ako sa dá z toho vyžiť?“ Pozrel som sa naňho a spýtal som sa: „Pane, je mám manželku a šesť detí. Je nás osem ľudí, štyrikrát viac, než vy s dcérou. Myslíte si, že mám taký [...]

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

požiar, elektromobil, Lešť

Ako horí elektromobil? Požiar zlikvidovali hasiči do hodiny, vrak skončil vo vodnom kúpeli

26.04.2024 10:40

Z podzemnej garáže, v ktorej sa vznietil elektromobil, šľahali obrovské plamene.

pavolgasper

Aj na východnom Slovensku si zaslúžime lepší život

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 42506x
Priemerná čítanosť článkov: 2834x

Autor blogu